„Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” to projekt firmy Mercedes-Benz Manufacturing Poland, który skierowany jest do młodych mieszkanek Jawora. W miejscowości powstaje nowoczesna fabryka niemieckiego koncernu, w której stosowane będą liczne rozwiązania z obszaru Industry 4.0. Koncepcję tę przybliżają spotkania takie jak to mające miejsce pod koniec listopada, podczas którego demonstrowane były m.in. rozwiązania z obszaru wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

„Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” to program stworzony z myślą o młodych dziewczynach, uczennicach liceów i techników Powiatu Jaworowskiego, które z okna swojego pokoju widzą budującą się fabrykę Mercedesa w Jaworze. To dla nich Mercedes zorganizował cykl warsztatów poświęconych technologiom i cyfryzacji, we współpracy z Geek Girls Carrots, Randstad Polska, Politechniką Wrocławską – Wydziału Techniczno-Przyrodniczy  w Legnicy oraz WSSE „INVEST-PARK” i Klastra Edukacyjnego Invest in EDU. W listopadzie do grona partnerów dołączyła firma Siemens.

Naszym celem jest zaszczepienie w dziewczynach przekonania, że nauki ścisłe są dla nich. Dzięki naszym warsztatom dziewczyny naprawdę „oswajają” technologię, mogą poznać i zrozumieć rozwiązania, które rewolucjonizują współczesny przemysł. Cieszę się, że nasz projekt zyskał nowego partnera, firmę Siemens, z którym łączy nas przekonanie, że kobiet w przemyśle jest zdecydowanie za mało, że ich potencjał pozostaje niewykorzystany – powiedziała dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji marketingowej i relacji zewnętrznych MBMPL

W listopadzie odbył się czwarty z serii pięciu warsztatów tegorocznej edycji. Po sztucznej inteligencji, tworzenia stron internetowych i business planów przyszedł czas na „oswojenie” zagadnień związanych z cyfryzacją i digitalizacją produkcji. Uczestniczki dowiedziały się m.in. jak w przemyśle wykorzystuje się wirtualną rzeczywistość (VR) oraz czym jest „cyfrowy bliźniak”, wykorzystywany w przemyśle do projektowania i budowy pojazdów oraz linii technologicznych. Za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR) mogły odwiedzić „smart factory” i zobaczyć, jak wszystkie te rozwiązania stosuje się w praktyce.

„Girls Go Technology” nie jest pierwszym edukacyjnym projekt dla kobiet, w który zaangażowany jest Siemens. Firma jest pomysłodawcą programu „Inżynierki 4.0″, skierowanego do studentek uczelni technicznych, którego celem jest zwiększenie ich kompetencji cyfrowych w obszarze Przemysłu 4.0. W ramach projektu odbywają się m.in. warsztaty prowadzone przez ekspertów od technologii przemysłowej, finansów w przemyśle i komunikacji. Do partnerstwa w projekcie „Inżynierki 4.0″ została również zaproszona spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

Pierwsza edycja programu „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” kończy się w tym roku. Projekt będzie kontynuowany także w 2019 r. Nabór nowych uczestniczek odbędzie się już w styczniu, a cykl warsztatów potrwa od lutego do czerwca.

Zobacz również

Industry 4.0 w fabryce Mercedesa w Jaworze

Mercedes-Benz buduje zakład produkcyjny „4.0”

Mercedes-Benz rozpoczął budowę fabryki silników w Jaworze