Mobile Industrial Robots (MiR) i AutoGuide Mobile Robots połączyły się, stając się jednym dostawcą autonomicznych robotów mobilnych (AMR). Z kolei ABB wprowadził rebranding swojej linii robotów mobilnych.

Jeżeli chodzi o fuzję MiR i AutoGuide Mobile Robots, to miała ona zasadniczo charakter przejęcia drugiej z firm przez pierwszą. Po połączeniu firma oficjalnie przyjęła nazwę Mobile Industrial Robots (MiR), jej prezesem został Walter Vahey (na zdjęciu), wieloletni członek kierownictwa koncernu Teradyne. Centrala firmy znajduje się w duńskim Odense, gdzie od 2013 roku mieści się siedziba MiR.

MiR opracowuje i sprzedaje współpracujące roboty mobilne, które pozwalają na realizowanie systemów transportu wewnętrznego (intralogistycznych). Firma przed połączeniem oferowała gamę robotów o ładowności do 1350 kg i sprzedała ponad 7 tys. takich maszyn do klientów w ponad 06 krajach. Dzięki połączeniu z AutoGuide oferta powiększy się o holowniki i wózki widłowe AMR o dużej ładowności, które będą kompatybilne z oprogramowaniem MiRFleet. Nowa połączona firma zatrudnia 450 pracowników, w tym 250 inżynierów (na zdjęciu tylko część :-)). Dysponuje ona też globalną siecią ponad 200 partnerów na całym świecie.

Z kolei niedawno ABB poinformował, że wprowadza rebranding linii robotów mobilnych. Po przejęciu w zeszłym roku hiszpańskiego producenta autonomicznych robotów mobilnych Asti Mobile Robotics, firma ABB Robotics zmienia nazwę posiadanego portfolio AMR na Flexley. Pierwsze modele, które zostaną wprowadzone na rynek, to Flexley Tug i Flexley Mover.

Ich przeznaczeniem są aplikacje takie jak holowanie i transport wózkami ładunków o masie do 2000 kg, a także podnoszenie i transportowanie regałów, kontenerów i palet do 1500 kg. ABB planuje również zastosować technologię nawigacji opartą na sztucznej inteligencji, którą opracowuje szwajcarski start-up Sevensense Robotics. VSLAM, czyli Visual Simultaneous Localisation And Mapping, ma zapewnić nowe możliwości w zakresie nawigowania w złożonych i zmieniających się przestrzeniach.